تبلیغات
آشیانه تنهایی

آشیانه تنهایی
اگر جایی برای پر كردن تنهایی می خواهی آشیانه را پیدا نموده ای  
قالب وبلاگ
نظر سنجی
آشیانه اینجاست؟






ابر برچسب ها

توصیه هایی جهت بالا بردن توانایی های ذهنی

1- ذهن خود را به كار اندازید:

حل كردن جدول و معما ، بهترین راه برای گذراندن وقت است. دكتر استاك معتقد است كه در بین ارگانهای مختلف بدن ، مغز عضوی منحصر به فرد به شمار می آید ، زیرا عضوهایی مانند كبد و كلیه ها ، در اثر كاركردن زیاد و مستمر فرسوده خواهند شد اما مغز ، هر چقدر كه بیشتر فعالیت داشته باشد ، تواناتر و قوی تر می شود. به كار انداختن مغز و انجام بازی هایی مانند شطرنج بر شناخت و درك بیشتر مغز می افزاید. از طریق فعالیت هایی كه مغز را به كار می اندازند ، می توان به رشد سلول های عصبی تازه كمك كرد و با این وسیله ارتباط بین سلولهای عصبی در مغز حفظ شده و حتی افزایش خواهد یافت.

2-  دست های خود را بكار برید: زمانی كه با ماشین تایپ می كنید یا این كه به رانندگی می پردازید یا حتی هنگامی كه شام درست می كنید ، دستان شما بطور مداوم فرمان های رسیده از مغز را اجرا می كنند. در حقیقت هیچ بخشی از بدن بیش تر از دستها به مغز نزدیك تر نیست. به همین سبب ، هرقدر مهارت های سریع انگشتان افزایش یابد ، عملكرد و فعالیت مغز نیز بیشترخواهد شد. متأسفانه در جامعه (دنیای) ما بر مهارت های ظریف و دقیق انگشتان و اثر آنها بر مغز تأكید نمی شود. جراحان از این توانایی ، برخوردارند ولی افرادی چون وكلا، حسابداران یا مشاوران امور اجتماعی نیازی به مهارت های ظریف و دقیق انگشتان دست خود ندارند. برای مقابله كردن با این شیوه زندگی می توان به سرگرمی های سنتی پرداخت. از جمله قلاب بافی كردن، خیاطی ، ساختن مدل های مختلف كه از بخش های كوچكی تشكیل شده اند (مانند كشتی ، هواپیما و ...)

3- ورزش کنید. فعالیت و كاركردن ممكن است بتواند از وزن شما بكاهد اما می تواند ذهن شما را نیز تواناتر كند. ورزش و تمرین های ایستاده سبب تقویت بخش تعادل مغز و مراكز هماهنگ كننده خواهد شد كه همگی به بالا بردن درك و شناخت فردی كمك می كنند. دكتر رابرت استاك اظهار می دارد كه انجام تمرین هایی كه سبب حفظ تعادل بدن، انعطاف پذیری و نیروی پاها می شوند از اهمیّت زیادی برخوردارند.  

4- خاطره تعریف کنید. یكی از رایج ترین و مهمترین شكایتهایی كه افراد بالاتر از 40 سال ، ابراز می كنند كم شدن یا حتی فقدان حافظه است. در حالی كه می توان به سادگی حافظه را تقویت كرد. دكتر استاك معتقد است كه با مرور خاطره های خوب گذشته از طریق مشاهده فیلم های خانوادگی ، آلبوم های عكس و مجله ها می توان به تقویت حافظه پرداخت. حتی وسایلی كه خاطره انگیزند مانند عطر مورد علاقه مادر، عینك یا خود نویس پدر بزرگ و ... می توانند به بهتر شدن حافظه كمك كنند. یادگاری ها و یادبودها می توانند ارتباط هایی را در مغز ایجاد كنند كه به راحتی و با مرور زمان از بین می روند، بنابراین فعالانه خاطره ها را زنده نگه دارید.


همچنین رعایت نكات زیر هنگام مطالعه كمك بسزایی در یادگیری و حفظ و بازیابی مطالب است:
1. هنگام مطالعه و بخاطر سپارى مطالب توجه كافى به مطلب امرى ضرورى است چه اینكه اگر هنگام بخاطر سپارى توجه كافى نداشته باشیم مطالب به صورت ناقص رمز گردانى مى‏شود و در نتیجه هنگام بازیابى دچار مشكل خواهیم شد.
2. معنادار كردن مطالب: یكى از بهترین راهها براى یادگیرى و حفظ معنادار كردن است چه اینكه وقتى مطلبى معنادار شد بهتر درك مى‏شود و هر چیزى كه درك شود بهتر حفظ مى‏شود بنابراین قبل از فهمیدن مطلبى نباید آنرا حفظ كنیم.
3. سازماندهى كردن مطالب: بسیارى از اوقات مطالب در انبار حافظه وجود دارد و از ذهن ما محو نشده است اما بدلیل عدم سازمان‏دهى آنها در ذهن، در بازیابى آنها دچار مشكل مى‏شویم درست مانند یك كتابدارى كه اگر كتابها را روى اصول كتابدارى در قفسه‏ها نگذاشته باشد پیدا كردن آنها براى او غیر ممكن یا بسیار دشوار است بنابراین سازماندهى مطالب هم در بخاطر سپارى و هم در مرحله بازیابى بسیار مفید و مؤثر است .
در صورت سازمان‏دهى شما مجبور نیستید صدها یا ده‏ها كلمه را حفظ كنید بلكه مطالب را به صورت منطقى ابتدا به دو شاخه بزرگ و سپس هر شاخه را به دو یا سه شاخه دیگر تقسیم و بعد از آن زیر هر شاخه 3 الى 4 نوع فلز یا سنگ را قرار مى‏دهید. قطعاً اگر مطالب را ما به صورت اصولى سازمان‏دهى كنیم راحت حفظ و آسان بازیابى مى‏كنیم.
4. توجه به بافت حاكم بر شرایط یادگیرى: ما معمولاً در یك شرایط زمانى، مكانى و با یك حالات هیجانى خاطر مطالب را یاد مى‏گیریم مجموعه این شرایط بر فرایند یادگیرى را «بافت» مى‏گویند. اگر هنگام بازیابى مطالب شرایط خودمان را جورى قرار دهیم كه بافت حاكم بر بازیابى شبیه به بافت حاكم بر یادگیرى باشد مطالب یاد گرفته شده را راحت‏تر به یاد مى‏آوریم.
5. تمرین و تكرار مطالب: یكی از نكات مهم در امر حافظه تمرین و تكرار است. به غیر از تعداد معدودی از انسانها كه حافظه ی استثنایی دارند، باقی افراد باید مطالب را تمرین و تكرار كنند تا دچار فراموشی و اشتباه نشوند.
6. داشتن نظم و برنامه در هر كاری از جمله تقویت حافظه ا همیت دارد. به عنوان داشتن ساعت مخصوص مطالعه بسیار مفید خواهد بود.
رعایت نكات فوق قطعاً نقش مؤثرى در تقویت حافظه و استفاده بهینه از آن دارد و همینطور رعایت بهداشت مطالعه مانند نور كافى، صحیح نشستن هنگام مطالعه بعد از هر 45 دقیقه مطالعه 10 الى 15 دقیقه استراحت، تمركز داشتن هنگام مطالعه در حالت آرامش مطالعه كردن و... نیز بسیار مفید است.


[ نهم دی 94 ] [ 02:34 ق.ظ ] [ حامد محقق زاده ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

زندگی درک همین اکنون است
زندگی شوق رسیدن به همان
فردایی است، که نخواهد آمد
تو نه در دیروزی، و نه در فردایی
ظرف امروز، پر از بودن توست
شاید این خنده که امروز، دریغش کردی
آخرین فرصت همراهی با، امید است
زندگی یاد غریبی است که در سینه خاک
به جا می ماند
زندگی ، سبزترین آیه ، در اندیشه برگ
زندگی، خاطر دریایی یک قطره، در آرامش رود
زندگی، حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر
زندگی، باور دریاست در اندیشه ماهی، در تنگ
زندگی، ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :


فال حافظ


.

.

.

.


imjava

کد رژیم سلامتی

کد رژیم سلامتی

 
محاسبه ی شاخص توده ی بدنی
وزن به کیلوگرم
قد به سانتی متر
شاخص توده ی بدنی

بازه ی وزنی مناسب شما